- Listopad wiersze i piosenki
- Przewidywane osiągnięcia na listopad
,, Polska to mój kraj’’
Polska - to mój kraj, w Polsce jest mój raj
Kocham Polskę całym sercem, kocham Polskę więcej, więcej! X2
1.Polska to tradycje,
polska to są święta
Polska to rodzina,
zawsze uśmiechnięta.
Ref: Polska - to mój kraj,
w Polsce jest mój raj….
2.Polska to Warszawa,
polska to syrenka
Polska to są ludzie
i również zwierzęta.
Ref: Polska - to mój kraj,
w Polsce jest mój raj……
3.Polska to jest morze,
polska to są chmury
Polska to niziny wyżyny i góry.
Polska - to mój kraj,
w Polsce jest mój raj
Kocham Polskę całym sercem,
kocham Polskę więcej, więcej! X2
"Co to jest niepodległość?"
Kiedyś Rosja, Austria i Prusy
na Polskę mieli chytre zakusy.
Niestety w końcu im się udało
i zagrabili Polskę całą.
Przez długie 123 lata
nie było nas na mapie świata.
I jak to czasem mówią dorośli
wtedy nie było niepodległości.
Ref. Co to jest niepodległość
teraz wiem już na pewno.
Każde dziecko dziś woła
to polski dom, polska szkoła.
Co to jest niepodległość
teraz wiem już na pewno.
Zaraz po I wojnie światowej
powstały piękne mapy już nowe.
Tak właśnie nasza historia biegła
że Polska dzisiaj jest niepodległa.
Ref. Co to jest niepodległość...
Jedenasty listopada 1918
Zapamiętamy już na zawsze.
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI 5-6 LETNICH
W MIESIĄCU LISTOPAD 2025
„MAŁY PATRIOTA”
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery d, D
- kształtuje poczucie przynależności narodowej,
- kształtuje postawę szacunku wobec symboli narodowych,
- zna symbole narodowe, rozwija postawy patriotyczne
- uczy się odpowiedniego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego,
- potrafi zachować właściwą postawę podczas śpiewania hymnu
-zauważa na państwowych budynkach symbole narodowe
- rozwija zdolności i zainteresowania muzyczne, utrwala nazwy instrumentów
perkusyjnych,
- szybko reaguje na zmiany tempa i rytmu, marszowe piosenki
- utrwala znajomość symboli narodowych, zachowuje wierność kolorystyki godła
- rozwija umiejętności porównywania długości, posługuje się określeniami długi, krótki, dłuższy,krótszy
„JESIENNA SZARUGA”
-zapoznanie z literą m, M, doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie, dziecko wie czym różni się samogłoska od spółgłoski
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, rozwijanie logicznego myślenia, znaz jawiska pogodowe,
-wie, że należy często spacerować, dla wzmacniania odporności organizmu
- utrwalenie cech listopadowej pogody, wzbogacenie wiedzy nt. chmur, uświadomienie roli deszczu dla życia człowieka, roślin i zwierząt,
-zauważa różnice w wyglądzie drzew
- rozwija zainteresowania przyrodnicze
- poznaje z wygląd cyfry 5, doskonali przeliczanie liczebnikami porządkowymi
„CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ”
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery t, T, doskonalenie słuchu fonematycznego, dziecko dzieli
na głoski wyrazy o prostej budowie fonetycznej
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, dziecko nazywa drzewa, nazywa zwierzęta, zna sposoby przygotowania zwierząt do zimy,
- zna miejsce zimowania niektórych zwierząt, kształtuje umiejętności obserwowania i rozmowy nt. zjawisk zachodzących w przyrodzie
- zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych, dz. określa zjawiska pogodowe
- rozwijanie inwencji twórczej i poszerzanie doświadczeń plastycznych, precyzyjne malowanie farbami
- rozwijanie umiejętności matematycznych i logicznego myślenia, dz. prawidłowo przelicza liczebnikami porządkowymi i głównymi
„MÓJ PRZYJACIEL MIŚ”
- doskonalenie słuchu fonematycznego, określenie głoski L jako spółgłoski, zna znak graficzny litery L,
-pisze literę y po śladzie, wyszukuje literę y w wyrazach
- wzbogacanie wiedzy na temat życia niedźwiedzi
- rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą, dz. zna historie powstania pluszowego misia,
-wymienia kilka znanych postaci (Jogi, Puchatek……)
- oswojenie dzieci ze znakami < >, -doskonalenie techniki przeliczania i porównywania ilości
elementów, dz. przelicza elementy zbiorów, porównuje ilość poprzez umieszczenie między cyframi znaków < >,=
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-wypowiada się niedźwiedzia, jego wyglądu, zwyczajów
- kształtuje umiejętności tworzenia opowiadania w oparciu o historyjkę obrazkową,