- Listopad wiersze i piosenki
- Przewidywane osiągnięcia w miesiącu listopad
Wiersz: „Nasze zwierzęta”
Zwierzęta kochamy i o nie zawsze dbamy.
Papugę karmimy i do niej mówimy.
A często się zdarza, że ona powtarza.
Kot i pies, to przyjaciele, z nimi zabaw zawsze wiele.
Rybki w akwarium ciągle pływają i ogonkami do nas machają.
Tylko żółwik nasz malutki chowa się do skorupki jak do budki.
„Myje się kotek”
Myje się kotek,
myje się miś
- i ja w łazience
myję się dziś.
Bo to mydełko
i ciepła woda
zaraz mi cudnej
urody doda.
„Jamniczek”
1.Popatrzcie na jamniczka,
wyturlał się z koszyczka,
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie.
Ref. A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał
2.Poszarpał chustkę w róże
I zrobił dwie kałuże,
A moją nową lalkę,
zaciągnął pod wersalkę.
Ref:A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał
3 .A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka,
Złapiemy, więc jamniczka,
niech wraca do koszyczka
Ref:Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał…
4.Pod stołem jest koszyczek,
W koszyczku śpi jamniczek,
Jamniczek sobie śpi,
Jak obudzi się będzie zły
„Jesienna pogoda”
Jesienna pogoda, pada deszcz,
parasol więc na spacer bierz.
Jesienna pogoda, lata szkoda,
które odeszło gdzieś.
Kap, kap, kap deszcz z nieba pada
, kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.
Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.
PLAN PRZEWIDYWANYCH OSIĄGNIĘĆ DLA DZIECI 3 LETNICH W MIESIĄCU LISTOPAD 2025
„JESIENNA POGODA”
zna i wymienia cechy charakterystyczne dla jesieni
potrafi wymienić części garderoby
wie jak należy się ubrać w zależności od pogody
przelicza liczebnikami porządkowymi i głównymi
„CO ROBIMY W CHŁODNE DNI”
precyzyjnie wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
układa rytmy wg wzoru
klasyfikuje wg koloru
potrafi się wypowiedzieć nt właściwego ubioru
rozpoznaje instrumenty po wydawanym dźwięku
tworzy wspólnie muzykę
odtwarza rytm
„DBAMY O CZYSTOŚĆ”
potrafi posługiwać się nożyczkami i wycinać po linii prostej
wypowiada się na temat
klasyfikuje wg przeznaczenia
przelicza w zakresie 5
rozwija umiejętność spostrzegania, obserwowania, uwagi poprzez porównywanie przedmiotów i dostrzeganie ich cech jakościowych (przeznaczenia);
rozwija umiejętności klasyfikowania według jednej cechy: przeznaczenia.
utrwalanie nawyków higienicznych.
„ZWIERZĘTA DOMOWE”
rozwija spostrzegawczość i mowę
poszerza wiedzę o zwierzętach hodowanych w domu
kształtuje postawy odpowiedzialności za zwierzęta.
nabywa umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości dwóch zbiorów;
wdraża do posługiwania się liczebnikami głównymi oraz pojęciami: więcej, mniej, tyle samo.