- Czerwiec wiersze i piosenki
- Przewidywane osiągnięcia w miesiącu czerwiec
Piosenka - Jesteśmy dziećmi
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
ref. Jesteśmy dziećmi!
Chcemy miłości
Jesteśmy dziećmi!
Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Piosenka ,,Niech żyją wakacje”
1. Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas
2. Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka, będziemy
grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
3. Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
4. Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas .
Piosenka -” Lato płynie do nas”
1.Raz, dwa, raz i dwa,
słońce idzie drogą,
z górki chmurki biegną dwie,
spieszą się jak mogą.
ref: Hop! Hop! - słychać w koło
Hop! Hop! - echo woła.
2.Po jeziorze łódka mknie
lato płynie do nas.
Raz, dwa, raz i dwa,
nadszedł czas zabawy,
pędzi, goni w polu
3.Wiatr chce się z nami bawić.
wiatr wesoło pląsa, w górze
w chmurze, w ciszy pól
dzwoni śpiew skowronka.
TEMATY NA CZERWIEC
1. Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci.
-poznaje życie dzieci na różnych kontynentach,
-słucha uważnie wierszy i opowiadań,
-śpiewa piosenki tematyczne: "Wszystkie dzieci nasze są”,
-rozumie znaczenie pojęć: życzliwość, koleżeństwo, przyjaźń,
-zna swoje prawa,
2. Zwiedzamy nasz kraj.
-wymienia środki transportu,
-wypowiada się na podany temat.
-rozpoznaje kontury Polski
-wskazuje na mapie stolicę Polski,
-słucha utworów literackich dotyczących różnych regionów Polski,
3. Jedziemy na wakacje .
-zdaje sobie spraw z konieczności przestrzegania zasad warunkujących
bezpieczeństwo własne i innych,
-rozwiązuje krzyżówki literowo-obrazkowe,
-wykonuje rysunki do odczytanego tekstu,
-rozumie potrzebę wypoczynku podczas wakacji.
4. Eko zabawki
-wymienia sposoby ochrony środowiska przed zanieczyszczeniami.
-potrafi wytłumaczyć, dlaczego trzeba wyrzucać śmieci do kosza,
- prawidłowo segreguje odpady do odpowiednich pojemników.
-rozumie konieczność dbania o środowisko.